}

czwartek, 8 marca 2018

Tiffany & Co. Eau de Parfum

Tiffany & Co. to najbardziej luksusowa marka jubilerska na świecie, nie ma co do tego wątpliwości.
Ikona amerykańskiego designu i stylu, niebieskie pudełeczka to jej wyróżnik. Błękit Tiffanego, Śniadanie
u Tiffaniego to kolejne skojarzenia z marką. Musicie jednak wiedzieć, że Tiffany & Co. to również zapachy,
pierwszy wykreowano w 1987 roku, a ostatni 30 lat później, w 2017 roku i to kolejny diament tej marki... 



"Od początku swojego istnienia znajduje się w światowej czołówce twórców współczesnej kultury.
W roku 1837 Charles Lewis Tiffany założył w Nowym Jorku niewielki sklep oferujący artykuły 
luksusowe, który dzięki charakterystycznemu stylowi, doskonałej jakości oraz nowatorskiemu i 
ponadczasowemu wzornictwu błyskawicznie podbił serca establishmentu, potentatów oraz polityków.
 Tiffany, zafascynowany urodą diamentów nabył niezwykle rzadki cytrynowożółty kamień ważący 
128,54karatów, który wydobyto w roku 1877. Unikat nazwano Diamentem Tiffany’ego. W 1887 roku 
firma zakupiła niemal jedną trzecią francuskich klejnotów koronnych. Owe imponujące nabytki 
sprawiły, że Tiffany’ego okrzyknięto królem diamentów i jego nazwisko kojarzy się z kultywowaną
 do dziś tradycją doskonałości.W ciągu swej 180-letniej historii, marka Tiffany & Co. ku radości 
swoich wielbicieli konsekwentnie dbała o rozwój wzornictwa. Dzisiaj biżuterię Tiffany’ego noszą 
na całym świecie celebryci i arbitrzy mody, a słynne błękitne pudełko jest symbolem
 doskonałego stylu, wyrafinowania i nowoczesności". 



 Po drodze było jeszcze kilka kompozycji, wypracowane z wielkim kunsztem, odznaczały się niezwykłą
 jakością, a jako perfumy luksusowe dostępne były tyło i wyłącznie w butikach marki. Nowa odsłona 
Tiffany & Co. trafia do ogółu w dosłownym i pozytywnym tego słowa znaczeniu. W 2016 Tiffany&Co. 
Eau de Parfum dołączył do bogatego już portfolio Coty co było krokiem przełomowym dla marki. 
W 2017 roku we współpracy z uznaną perfumiarką - Danielą Roche Andrie z firmy Givaudan, znana 
również ze współpracy m.in. dla Prady - powstaje nowa odsłona zapachu. Światowej sławy kreatorka
 perfum Daniela Andrier, czerpiąc inspiracje ze swoich ukochanych kamieni szlachetnych i biżuterii,
 stworzyła nowoczesną interpretację kultowego zapachu marki. Trzy słowa: odważny, prowokacyjny 
i zaskakujący. Nowoczesne oblicze  Tiffany & Co. emanuje siłą formy i szlachetnością rozwiązań. 
Ta mistrzowska kompozycja skomponowana w duchu najbliższym Tiffany’emu, odzwierciedla 
wszystko to, co dla marki najważniejsze: nagą skórę, zapach, dyskretną biżuterię i kultowy kolor. 
To współczesna interpretacja klasycznego połączenia najcenniejszych składników używanych w 
tradycyjnym perfumiarstwie haute perfumery. Orzeźwiający kwiatowo-piżmowy zapach zbudowany
 jest w samym sercu, wokół szlachetnych nut irysa. W zeszłym roku kwiat ten królował na salonach.



 Motyw irysa pojawił się w najstarszych szkicach zgromadzonych w archiwach Tiffany’ego i jest 
nierozerwalnie wpleciony w DNA marki. Niemniej w kompozycji zapachowej pojawia się po raz 
pierwszy. Ten drogocenny składnik - olejek z irysa inaczej masło irysowe, pozyskuje się z kłączy 
rośliny zbieranych we Francji w lipcu i sierpniu. Kłącza poddaje się destylacji parą wodną według 
unikatowej metody, która umożliwia otrzymanie czystej, intensywnej, trwałej i bogatej nuty 
końcowej. Czysta, bawełniana nuta irysowa bez drzewnych niuansów zgrabnie łączy się z nutą głowy
i wibrującym zapachem zielonej mandarynki. Bazę stanowi tu paczula, spowita aromatem piżma, 
nadają one skórze zmysłową woń, wygładzają całość tak, jak szlifuje się diament. Zapach ten jest 
niebywale czysty, nieskazitelny i przejrzysty. Po ciężkich i słodkich zapachach jakie ostatnimi czasy 
ubierałam to miła odmiana dla mnie i dla otaczającego mnie świata. Przyjemny w odbiorze, posiada
 lekko owocową, być może brzoskwiniową nutę, a sam aromat irysa obudowano innymi kwiatowymi 
ingrediencjami - poczujemy tu wyraźny akord różowych kwiatów z piwonią na czele. Całość jest 
naturalna i neutralna, ponadczasowa, bez chemicznego wykończenia, ten zapach ma klasę!



Twórcą kampanii reklamowej Tiffany & Co. jest dyrektor artystyczny marki Tiffany – Reed Krakoff. 
Do urzeczywistnienia jego wizji zaangażowano legendarnego fotografa – Stevena Me ela, oraz cztery 
nowoczesne kobiety, które reprezentują różne aspekty ducha marki – modelki: Vittorię Ceretti, Julię 
Nobis, Achok Majak i Georginę Grenville. W obiektywie Meisela wszystko jest uproszczone i 
ascetyczne. Fotograf utrwalił na zdjęciach wyłącznie motywy najbardziej reprezentatywne dla marki: 
kolor Tiffany Blue®, brylanty, skórę i perfumy. Aby wzbudzić w odbiorcach doznania zmysłowe 
wywoływane przez zapach, fotograf kieruje obiektyw aparatu na miejsca, w których pulsuje krew: 
szyję, nadgarstki i skórę za uszami. W ten sposób wyczarowuje wrażenia towarzyszące zetknięciu 
perfum z nagą skórą. W tle rozbrzmiewa nieśmiertelny utwór The Beatles - Love Is All You Need.
Piękny, kryształowy, solidny szklany flakon perfum Tiffany & Co., w którym połyskuje subtelnie 
błękitny płyn,  zaprojektowano, czerpiąc inspirację z najsłynniejszych brylantowych szlifów marki. 
Kunsztowne  fasetowanie podstawy nawiązuje do ważącego 128,54 karatów Diamentu Tiffany’ego - 
prawdopodobnie najrzadszego na świecie żółtego brylantu o 82 fasetach, natomiast geometryczne 
linie górnej części flakonu naśladują szlif Lucida®, tak charakterystyczny dla pierścionków 
zaręczynowych firmy. Na kołnierzu flakonu pojawia się akcent błękitnego odcienia Tiffany’ego 
(Tiffany Blue®) w postaci charakterystycznej dla marki litery T. Pod korkiem znajduje się metalowa 
płytka z grawerunkiem znaku marki: Tiffany & Co.®. Zapach, podobnie jak wszystkie kreacje
jubilera, zapakowano w słynne błękitne pudełko – Tiffany Blue Box®, rozpoznawalny na całym 
świecie symbol znamiennego stylu i wyrafinowani. Mój egzemplarz jest sygnowany inicjałami :)


 Początek tej kompozycji jest rześki. Finalna struktura to zaskakujący i ponadczasowy zapach w najbardziej 
żywiołowej postaci, luksus, glamour i szczypta romantyzmu w jednym! Nowe perfumy Tiffany & Co. to 
doskonały przykład nowoczesnej sztuki perfumeryjnej i starannie dobranych nut zapachowych. To miłe 
doznanie, które wtóruje nowemu początkowi, nowej drodze życia, budzącej się do życia przyrodzie. 

                                             Cena: 309 zł/30 ml; 399  zł/ 50 ml; 555 zł/75 ml/Sephora

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Na wszystkie pytania odpowiem pod danym postem.
P.S. Spam i autoreklama będą usuwane!!!