}

wtorek, 31 października 2017

Estēe Lauder Companies, Pink Ribbon 25 lat Różowej Wstążki!

Żegnamy miesiąc październik, miesiąc różowej wstążki... W tym roku świętujemy 25-lecie Kampanii na rzecz
 Walki z Rakiem Piersi Estee Lauder Companies.  Ten wyjątkowy czas niech będzie dla nas chwilą refleksji...





Czy wiecie, że 25 lat temu nie było różowej wstążki. To dzięki Evelyn H. Lauder, która stworzyła
Kampanię w 1992 roku,  różowa wstążka stała się międzynarodowym symbolem walki z rakiem
piersi a miesiąc październik jest międzynarodowym miesiącem zdrowych piersi. Poruszona brakiem 
powszechnej świadomości na temat choroby i brakiem środków niezbędnych do walki z nią Evelyn 
podjęła się rzeczy wielkiej, która wpłynęła nie tylko na światopogląd. Na początku szerzyła wiedzę 
wśród swoich Klientek, rozdając im małą różową wstążeczkę, dziś stało się to już tradycją. Po roku 
założyła Fundację na rzecz Badan z Rakiem Piersi (BCRF) - organizację charytatywną zbierającą
fundusze w pełni przeznaczone na badania nad rakiem piersi. Połączyła kobiety na całym świecie, 
zjednoczyła pracowników, klientów, badaczy, decydentów oraz osoby dotknięte chorobą w jednym 
celu - znalezienia lekarstwa na tę chorobę. Temat jej był bardzo bliski, Evelyn przegrała z chorobą 12 
listopada 2011, ale jej misja nie ma końca! Tak powstała Różowa Wstążka a reszta jest już historią...



 Z okazji 25-lecia Kampanii Estee Lauder Companies i Przyjaciele składają hołd dziedzictwu Evelyn i
jej pionierskiej wizji. Dzięki niesłabnącemu wsparciu w zakresie badań, edukacji i opieki medycznej,
globalne zaangażowanie Estee Lauder Companies w tą sprawę jest silniejsze niż kiedykolowiek 
przedtem. Kampania rozwinęła skrzydła, obecnie działa w ponad 70 krajach, współpracuje na 
 z ponad 60-oma organizacjami walczącymi z rakiem piersi na całym świecie. Zatrważającym
jest fakt, że rak piersi zajmuje drugie miejsce wśród najczęściej diagnozowanych u kobiet 
nowotworów. Dane statystyczne, które aż strach bliżej przytaczać, biją na alarm. Jest jednak 
nadzieja! Od czasu gdy Estee Lauder Companies zaczęła współpracować za pośrednictwem BCRF 
pionierskie badania w tej dziedzinie, w walce z rakiem piersi dokonano istotnych postępów a 
umieralność na raka piersi spadła w ciągu ostatnich lat o 38%. Jak wielka jest siła tej kampanii mówią
 same liczby. Na badania, edukację i opiekę medyczną na całym świecie zebrano dotąd 70 ml USD.



W Polsce przez ostatnie 8 lat osiągnięto wynik 900 tysięcy złotych, które przekazane zostały na 
wsparcie badań nad rakiem piersi u kobiet z mutacją w genie BRCA1, prowadzonych w Ośrodku 
Nowotworów Dziedzicznych przy Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie. W tym roku 
marzeniem jest uzbierać nie bagatela 1 milion złotych a w sumie 8 mld dolarów! Kampanie wspiera 
15 kultowych marek. Polski oddział Estee Lauder Companies jak co roku realizuje Kampanię na Rzecz 
Walki z Rakiem Piersi. W 2017 Kampania ma kilka wymiarów, po pierwsze finansowy - bez pieniędzy 
nie zdziałamy wiele, pod drugi edukacyjny - wiedza i profilaktyka są szczególnie istotne w walce z 
Rakiem Piersi. Kampania ma też coraz szerszy zasięg i i wsparcie wielu oddanych Partnerów.




Wśród tego grona znalazły się jedne z moich ulubionych marek, o których nie raz mieliście okazję
przeczytać na blogu. Siedem marek kosmetycznych Estee Lauder Companies i ich wyjątkowe
kosmetyki: Estee Lauder (Pink Ribbon Knockout Eyes Collection oraz serum Advanced Night
RepairSynchronized Recovery Comples II), Clinique (Dramatically Different Moisturizing Lotion+),
Origins (Drink Uo Intensive Overnight Mask), La Mer (Creme de la Mer), Smashbox (Photo Finish
Foundation Primer Radiance ), Bumble and bumble (Thickening Hairpsray) i Bobbi Brown (Pink
Peony Illuminating Bronzing Powder Set) wspiera misję uwolnienia świata od raka piersi.  20% ze
 sprzedaży kosmetyków z specjalnej limitowanej edycji przeznaczono na wsparcie badań nad rakiem
piersi u kobiet z mutacją w gnie BRCA1, prowadzonych w Pomorskim Uniwersytecie Medycznym.



Do akcji przyłączyło się wielu wspaniałych Partnerów, z których część działa edukacyjnie (jak np. PLL 
LOT czy Medicover) a część zbiera również fundusze na badania w Ośrodku w Szczecinie. Wśród nich 
są znane i cenione marki jak Ania Kruk, LAMY, Moleskine, Millefiori Milani, Poczta Kwiatowa, 
riskmadeinwarsaw, Wittchen, Yankee Candle, Jet Story, Restauracje Belvedere, Endorfina Foksal i 
Quchnia Artystyczna a także Fundacja "Wiemy co jemy" (promując zdrowy styl życia i odpowiednie 
nawyki żywieniowe). Akcję wsparły liczni Patroni Medialni,  Prasa, Kino i największe Perfumerie 
w Polsce: Douglas, Sephora a także Wydawnictwo Magic Records, przy pomocy której powstałą 
już siódma kompilacja muzyczna „in PINK7” z hitami dziennikarza muzycznego Macieja Ulewicza, 
środki z jej sprzedaży również idą na ten szczytny cel. Kampania ma również swój wydźwięk w 
mediach społecznościowych - każdy post oznaczony #PinkRibbon25 oraz #ELCdonates na 
Instragramie lub Twitterze to 25 dolarów przekazane przez firmę Estee Lauder Companies na 
badania wspierane przez Fundację na rzecz Badań nad Rakiem Piersi założonej przez Evelyn Lauder.




To jeszcze nie koniec! Od 1 października 2017 do 31 marca 2018 roku kupując kosmetyki z różową wstążeczką 
marek: Estee Lauder, Clinique, Origins, La Mer, Smashbox, Bumble and bumble i Bobbi Brown dokładamy
 swoją cegiełkę do badań na rakiem piersi. 25 lat temu rak piersi był jak wyrok śmierci, dziś możemy 
łączyć siły i zadbać o swoje zdrowie. Przede wszystkim profilaktyka, badajcie się Dziewczyny Drogie! 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Na wszystkie pytania odpowiem pod danym postem.
P.S. Spam i autoreklama będą usuwane!!!