}

wtorek, 27 stycznia 2015

Kiehl's Since1851

Kiedy we wrześniu Kiehl's zawitał do Polski wzbudził wielkie poruszenie, w pozytywnym tego
słowa znaczeniu. Legendarna marka założona dwa wieki temu ma farmaceutyczne korzenie a jej
historia nadaje się na scenariusz filmowy. Czytałam o niej jednym tchem i jestem zafascynowana!
 Dziś w pigułce opowiem jak się rozwijała izdradzę kilka ciekawostek. Powrócimy do
przeszłości, zatem poznajcie Doktorka, Mr Bones'a, poznajcie Kiehl's!


Dawno, dawno temu...

200 lat wcześniej, w 1647 roku Peter Stuyvesant - gubernator Duńskiej Kolonii Nowego Amsterdamu, którego nazwę Brytyjczycy zmienili potem na Nowy Jork, przywiózł z rodzimej Holandii drzewo gruszy i zasadził je na swojej farmie. Przez dwa stulecia drzewo rosło w miejscu, w którym powstało potem skrzyżowanie, przy którym dużo dużo później narodziła się marka Kiehl's. Grusza zginęła pod kołami furmanki, ale zdradzę Wam, że na nowo odżyła...
I teraz sobie wyobraźcie, rok 1851, nowojorska dzielnica Lower East Side przy skrzyżowaniu 3 Alei 109 i 13 ulicy powstaje lokalna apteka. Nie byle jaka - założyciel John Kiehl oprócz wysokiej jakości produktów wniósł do niej czynnik ludzki zapoczątkowując tradycję indywidualnej obsługi klienta, który już od progu miał się poczuć wyjątkowo, niczym gość w domu. Przesłanie "Jesteśmy szczęśliwi, mogąc Wam służyć", kultywowane przez rodzinę Morse'ów do dziś nieprzerwalnie przyświeca idei marki. 


Pierwsze lata XX wieku

W 1910 w aptece Pana Kiehl'sa rozpoczął pracę Irving A. Morse znany jako „doktorek Morse” - doświadczony zielarz i wespół zespół zaczęli tworzyć niezliczone, unikatowe preparaty na bazie wyciągów z egzotycznych roślin, co zapoczątkowało i zainspirowało tradycję produkcji formuł, jakie Kiehl’s oferuje po dziś dzień. 10 lat później Doktorek kupił firmę z całym inwentarzem, zostając przy nazwie zyskał renomę wśród eklektycznej grupy obywateli Nowego Jorku, którzy oprócz skutecznych receptur poszukiwali spersonalizowanych esencji wierząc, że posiadają moc przynoszącą szczęście i podkreślającą ich charyzmę. Tak oto w 1921 roku powstała pierwsza esencja zapachowa Original Musk Oil (olejek piżmowy) a w późniejszych latach pojawiły się olejki na bazie: Kolendry, Wanilii, Grejpfruta, Bursztynu, Gardenii, Ogórka, Gruszki, Chińskich Kwiatów oraz olejek Pour Homme. W sumie wymyślono 122 różnych esencji, ręcznie komponowanych na zamówienie klienta. Oprócz farmaceutycznych mikstur i leczniczych balsamów Irving (czy to zbieżność nazwisk?) oferował także herbaty, zioła, nalewki i miody. W tym czasie wprowadza również pierwsze produkty z logo marki Kiehl’s.


Lata 50ste

Firma rosła w siłę, stała się rodzinną marką pełną pasji. Syn Pana Morse Aaron mieszkający na Manhatanie, w dzielnicy Lower East Side skierował ją na nowe tory... Postanowił zdobyć gruntowne wykształcenie w dziedzinie chemii i pojął studia na Uniwersytecie Columbia. Zakładając firmę farmaceutyczną Morse Laboratories, pozostawił po sobie trwały ślad w przemyśle farmakologicznym - był jednym z pierwszych producentów penicyliny w USA. Mogłabym rozwijać temat, sama postać Aarona jest kolorowa jak wnętrze apteki! I tylko tak w skrócie opowiem o jego uwielbieniu  do akrobacji lotniczych, wyścigów samochodowych i wreszcie do Harleyów - co ma znaczenie gdyż pokaźna kolekcja motocykli i samochodów Lamborghini została wyeksponowana w sklepie co było dość oryginalne na tamte a nawet dzisiejsze czasy. Co więcej Aaron swoim klientom grał muzykę orkiestry marszowej i śpiewał arie operowe! Jako patriota i prawy obywatel ulubił sobie kolory flagi narodowej: czerwieni, bieli i niebieskiego - odcienie te stały się inspiracją szaty graficznej wczesnych opakowań Kiehl’s. Pan Morse był pierwszą osobą w branży kosmetycznej, która wyszła naprzeciw potrzebom pielęgnacyjnym mężczyzn, oferując panom kosmetyki przeznaczone do pielęgnacji ich skóry i włosów.


Lata 60ste

Kiehl's przeżywa prawdziwy rozkwit a Pan Morse inicjuje koncept tzw. program próbkowy - swoich klientów obdarowywał słoiczkami nowych formuł, które kręcił na zapleczu sklepu. Klienci dzielili się z nim opinią - wprowadzono indywidualny program pielęgnacyjny- i darzyli wielką sympatią. Filozofia Pana Morse „Wypróbuj, zanim kupisz” jest kultywowana teraz na całym świecie! Podczas 5cio minutowej konsultacji otrzymuje się 5 próbek dopasowanych do naszej cery i potrzeb.
W 1963 roku powstaje Kiehl’s Original Musk Oil - olejek miłości o tajemniczym pochodzeniu -  jego twórcą był bodaj krewny rodziny założycielskiej, prawdziwy rosyjski książę a pierwotna formuła została ukryta w stągwi a następnie schowana w piwnicy szacownego sklepu flagowego Kiehl’s. Stągiew pozostała zamknięta aż do roku 1958, kiedy ją odnaleziono. Oficjalnie zaprezentowana klientom kompozycja Original Musk Oil uważana jest za pierwsze wcielenie zapachu piżmowego, jakie zaoferowano szerokiemu odbiorcy. Zapach ten, niezmiennie kojarzony jest z Kiehl’s po dziś dzień - prawie 40 lat po jego premierze a firma wciąż komponuje tę popularną esencję - w taki sam sposób,w jaki robiła to niegdyś. Co ciekawe, pomimo swojej nazwy, zapach Kiehl’s Original Musk Oil nigdy nie zawierał piżma zwierzęcego.
Ale to nie wszystko! W 1964 Kiehl''s wprowadza „to niebieskie coś” a dokładniej Blue Astringent - wielozadaniowy tonik, bardzo popularny wśród płci męskiej (łagodzi podrażnienia zwłaszcza po goleniu) - używany przez samego Andy’ego Warhola, który zawsze kupował go w dużej pojemności 32 uncji (1 litr) i regularnie odwiedzał sklep flagowy, nieopodal którego mieściło się jego słynne atelier „Factory.”
W latach 60stych powstaje też słynny Calendula Herbal-Extract Toner, którego receptura opiera się na naturalnych, zbieranych w całości kwiatach. Wyobraźcie sobie, po dziś dzień kwiaty zrywane są i umieszczane ręcznie w każdym flakonie. Bezalkoholowa formuła na bazie nagietka delikatnie tonizuje skórę skłonną do przetłuszczania się.


Lata 70-ste

To równie owocny okres. Kiehl’s prezentuje oryginalną nawilżającą formułę Ultra Facial Moisturizer - jeden z najchętniej kupowanych produktów, niezbędne wyposażenie kuferka profesjonalnych wizażystów hollywoodzkich. Siła jego popularności tkwi w lekkiej, jedwabistej konsystencji oraz w tym, że idealnie dopasowuje się do wymagań skóry - jak producent zapewni zarówno normalnej z tendencją do suchej, jak i normalnej z tendencją do tłustej. Jego formuła opiera się na ważnym, charakterystycznym dla Kiehl’s składniku, jakim jest skwalan - bardzo szlachetny, naturalny olejek, pozyskiwany z oliwek. Wykazuje on zgodność z naturalnymi tłuszczami wydzielanymi przez skórę, dzięki czemu jest źródłem doskonałego nawilżania i zapewnia skórze zdrowie i piękny wygląd.
Kolejny kultowy produkt Kiehl's to nawilżający balsam do ciała Original Creme de Corps bogaty w składniki odżywcze, idealnie nawilża skórę suchą. Jego konsystencja sprawia, że skóra staje się niewiarygodnie gładka i elastyczna. Creme de Corps zawdzięcza ma charakterystyczne żółtwawe zabarwienie dzięki naturalnemu składnikowi, którym jest bogaty w antyoksydanty Beta karoten.  Każdego roku Kiehl’s produkuje tak ogromne ilości tego balsamu do ciała, że gdyby napełnić nim galonowe (3,8 litrowe) konwie na mleko, po czym zbudować z nich wieżę, byłaby ona 3 razy wyższa od Empire State Building!


Wiele formuł Kiehl’s z lat 70tych zawładnęło sercem klientów i znalazło stałe miejsce w ich życiu codziennym. Wśród nich były prawdziwe klasyki, takie jak: White Eagle Shave Cream, Creme de Corps oraz Ultra Facial Moisturizer
I nic dziwnego, że w 1975 roku Kiehl's otwiera swoje stoisko w domu towarowym Neiman Marcus w Beverly Hills. Jest to pierwszy punkt sprzedaży firmy poza granicami Nowego Jorku. Od tej pory Kiehl’s staje się jedną z najbardziej ekskluzywnych marek kosmetycznych. Rok 1979 był przełomowy w długiej historii firmy Kiehl’s, ponieważ jej wkład w rozwój branży oraz zaangażowanie w budowanie najwyższych standardów obsługi zostały oficjalnie uznane, gdy 103 produkty i artefakty firmy włączono do stałej ekspozycji Amerykańskich Produktów Farmakologicznych Muzeum Smithsona, chciałabym je odwiedzić :)

Sklep Arkadia, Warszawa

Lata 80ste i 90ste

Pod koniec lat 80tych biznes przejęli: Jami, jedyna córka Aarona, i jej mąż Klaus Heidegger (Austriak z pochodzenia, sportowiec), jednak Pan Morse nadal pozostał ich najbardziej szanowanym i aktywnie zaangażowanym doradcą, aż do śmierci w 1995 roku. Córka Pana Morse od dziecka ochoczo pomagała mu w aptece, w latach późniejszych kierując firmą dalej praktykowała skuteczność rozdawania próbek (Kiehl’s produkuje 8,5 miliona próbek każdego roku!), budując świadomość marki i zapewniając jej wzrost. To za jej pomysłem powstały linie kosmetyków dla dzieci czy dla sportowców a nawet dla koni!
Ponieważ „dawanie” stanowi istotę misji Kiehl’s, wcielając w życie wartości, którym hołdowała rodzina założycieli, firma Kiehl’s wspierała ważne inicjatywy społeczne, wprowadzając produkty wspierające akcje dobroczynne. Od początku lat 90stych ubiegłego wieku Kiehl’s zaoferował kilka formuł, które przeznaczone były na pozyskiwanie funduszy na badania i zapobieganie HIV/AIDS. Były to między innymi: „Hand Care for a Cure” na rzecz Amerykańskiej Fundacji do Badań nad AIDS, „Magic's Elixir” na rzecz Fundacji Magic Johnson's AIDS Foundation i inne formuły. W 1999 Kiehl’s założyło fundację, która wspiera Hawardzkie Centrum Biologii Nowotworów. Kiehl’s Since 1851 powołuje Fundusz Badań nad Nowotworami Skóry, aby pomóc zainicjować pilotażowe studia badawcze nad tym schorzeniem, finansować stypendia oraz wyposażać laboratoria dla doktorantów Harwardzkiego Centrum Biologii Nowotworów.



Wiek XXI

Nowy wiek, nowe życie. Koncern L’Oreal USA nabywa Kiehl’s Since 1851, ale nie spoczywa na laurach! Kiehl’s opracowuje „Eucalyptus” Bath and Body Cleanser z misją Youth AIDS, w 2005 roku został zastąpiony przez edycję „Grapefruit”. W 2005 roku wprowadza też całą gamę kosmetyków dermatologicznych. Kiehl’s Dermatologist Solutions to bezpieczne formuły przeznaczone do przeciwdziałania dolegliwościom skórnym, takim jak: oznaki starzenia się skóry, podrażnienia, wrażliwość, trądzik, przebarwienia słoneczne oraz niedoskonałości.
Dzień 12 listopada 2003 jest znaczącą datą dla marki - oficjalne ogłoszony przez Michael'a Bloomberg'a, burmistrza Miasta Nowy Jork jako Dzień Kiehl’s. Kiehl’s przywraca Róg Gruszy Petera Stuyvesanta na zbiegu 3 Alei i 13 Ulicy poprzez decyzję posadzenia nowego drzewa jako symbol długoletniej więzi firmy ze społecznością East Village i miastem Nowy Jork.  To jest ten Happy End! ;)

 

15 października 2004: Kiehl’s świętuje 25-tą rocznicę przekazania swoich produktów Narodowemu
Muzeum Historii Amerykańskiej Smithsona (w 1979 roku). Kontynuując swoje długoletnie zobowiązanie wspierania społeczności na całym świecie, Kiehl’s trzy lata później wprowadza na rynek produkty Superbly Restorative Preparations, które powstają na bazie organicznego olejku arganowego, wytwarzanego z poszanowaniem zasad Fair Trade (sprawiedliwego handlu) przez spółdzielnię kobiet w Południowym Maroku. W skład gamy wchodzą takie kosmetyki jak: mleczko do ciała, suchy olejek i balsam do ciała.  
W październiku 2008  Kiehl’s razem z Bradem Pittem, sławnym aktorem i znanym filantropem, prezentuje „Aloe Vera” Biodegradable Liquid Body Cleanser (pierwszy w 100% biodegradowalny produkt) a zyski z sprzedaży tej innowacyjnej formuły, która uzyskała certyfikat Cradle to Cradle CertifiedCM są przekazywane JPF Eco Systems.
Kiehl's podczas swojego całego istnienia mocno angażuje się w wielorakie akcje, działania charytatywne i mogłabym jeszcze długo tak wyliczać. W roku 2009 podejmuje współpracę z nowojorskim artystą KAWS, by przeprojektować wakacyjną kampanię „Peace. Love. Kiehl’s (pierwsza w historii marki edycja limitowana Creme de Corps Collection) i na tej poprzestanę. 
Przez ostatnie lata wprowadzono wiele nowinek kosmetycznych, w 2010 objawiły się trzy gamy produktów, które poprawiają zdrowie skóry: Midnight Recovery Concentrate (ten produkt zna każdy!), Powerful Strength Line Reducing Concentrate oraz Ultra Light Daily UV Defense. Łączone ze sobą współdziałają synergicznie, zapewniając odnowę bariery skórnej, dzięki czemuskóra wygląda zdrowo, młodo i tryska energią.


Jeszcze więcej ciekawostek...

Istnieją trzy logotypy Kiehl’s: logo przypominające ręczny charakter pisma, logo pisane wersalikami i farmaceutyczne logo „K”. Wszystkie w oryginalnym zamyśle zaprojektowane zostały na etykiety produktów. Decyzja o tym, który logotyp umieścić na poszczególnym produkcie opierała się wyłącznie na tym, ile było miejsca na etykiecie lub jakie etykiety pozostały jeszcze na wydrukowanej rolce.
Szkielet „Mr. Bones” pojawił się po raz pierwszy we flagowym sklepie Kiehl’s za sprawą Pana Aarona Morse’a. Był ważnym eksponatem, używanym po to, aby uświadamiać i demonstrować klientom uzdrawiający sposób działania medykamentów Kiehl’s i po dziś dzień rezyduje w flagowym sklepie, znany wszystkim jako „Mr. Bones” a repliki tego jegomościa mieszczą się w każdym sklepie.
Produkty Kiehl’s dostępne są w 48 krajach, pierwszy sklep poza granicami Stanów Zjednoczonych  został otwarty w 2002 w Londynie, w sąsiedztwie Covent Garden. Wkrótce potem powstał nowy punkt sprzedaży w Kanadzie, w Toronto przy ul. Queen. Zanim to jednak nastąpiło, Kiehl’s rozpoczął międzynarodową dystrybucję produktów we współpracy z takimi partnerami jak: Space NK w Wielkiej Brytanii, Colette w Paryżu, Joyce w Hong Kongu, Mecca w Australii i Holt Renfrew w Kanadzie. W Warszawie sklep mieści się w Arkadii, trudno go nie zauważyć.



Historia Kiehl's spina klamrą trzy stulecia, jaki jest zatem sukces tej marki? Aaron Morse głęboko
wierzył w to, że trzeba lubić to, co się robi. Nazywał taką postawę „sztuką życia” i sformułował
przepiękną sentencję, którą pragnę i ja się kierować „Staraj się pokochać to, co robisz -  włóż w 
to swoje serce -  a będziesz nagrodzony”. Mam nadzieję, że lektura Wam się spodobała :)
O kosmetycznych ikonach jeszcze opowiem! Ciąg dalszy nastąpi...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy pozostawiony komentarz :)
Na wszystkie pytania odpowiem pod danym postem.
P.S. Spam i autoreklama będą usuwane!!!